Tuesday 28 May 2013

Skydd till e-boksläsaren

Today's blog posts in Husmorsskolans symöte is in Swedish with a summary in English at the end.

Som utlandssvensk är min Sony Reader helt oumbärlig. Den har revolutionerat min läsning eftersom jag slipper vänta på att de böcker jag vill läsa först ska komma ut i pocket och sedan på att jag ska resa till Sverige, köpa dem och därefter bäras hem i en tung resväska. 

Min Sony behöver ett fodral i rätt storlek och jag funderar på hur jag ska göra. Provar mig fram på lite olika vis. Foder, knappar, mellanlägg, format (kuvert eller bok)... Många är frågorna och det enda som just nu är helt säkert är att den görs av avlagda jeans. 




I am in the process of making some kind of cover for my Sony Reader, but there are so may decisions to make before I can finish the work :)

Fler bidrag till dagens symöte finns på Husmorsskolan.

2 comments:

  1. Lycka till!! Jag gillar det röda tyget!
    Syr också en hel del av gamla jeans!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag var på väg att ta det röda, sedan kom jag på att fågeltyget i förra inlägget är lite tjockare så det blev det istället för något på bilden.

      Delete

I am very happy for any comment. Of course yo can leave your comment in Swedish if you prefer, or in Italian for that matter :)